Descriere
Culoare: CL21 White, CL22 Black, CL23 Green, CL24 Blue, CL25 Red, CL26 Yellow
Colorantul alimentar sau aditivul de culoare este orice colorant, pigment sau substanță care conferă culoare atunci când este adăugat la alimente sau băuturi. Aceștia vin sub multe forme constând din lichide, pulberi, geluri și paste.
Colorantul alimentar este utilizat atât în
producția comercială de alimente, cât și în gătitul casnic. Coloranții alimentari sunt utilizați, de asemenea, într-o varietate de aplicații nealimentare, inclusiv produse cosmetice, farmaceutice, proiecte meșteșugărești și dispozitive medicale.
Oamenii asociază anumite culori cu anumite arome, iar culoarea alimentelor poate influența aroma percepută în orice, de la bomboane la vin. Uneori, scopul este de a simula o culoare care este percepută de consumator ca fiind naturală, cum ar fi adăugarea de culoare roșie la cireșele glacé (care altfel ar fi bej), dar uneori este pentru efect, precum ketchupul verde lansat de Heinz în 1999.
Aditivii coloranți sunt utilizați în alimente din mai multe motive, inclusiv:
• Pentru a face mâncarea mai atractivă, atrăgătoare, apetisantă și mai informativă
• Pierderea culorii compensată din cauza expunerii la lumină, aer, temperaturi extreme, umiditate și condiții de depozitare
• Corectate variațiile naturale de culoare
• Îmbunătățite culorile care apar în mod natural
• Oferă culoare alimentelor incolore și „distractive”
• Permite consumatorilor să identifice produse la vedere, cum ar fi aromele de bomboane sau dozele de medicamente
Pe măsură ce postările cu alimente și băuturi de pe platformele de socializare precumInstagram și Pinterest urcă în milioane și miliarde, mâncarea și băuturile colorate atrag atenția.
Mintel a descoperit că culoarea este un aspect esențial al mâncării și băuturilor „partajabile” și că ingredientele alimentelor și băuturilor au inspirat tendințele actuale ale culorilor în modă, decor pentru casă, media și alte conținuturi virale (2019). Există o oportunitate continuă pentru branduri de a inova folosind apeluri vizuale față de extensiile tradiționale ale liniei de arome ca răspuns la o societate mai vizuală, care petrece mai mult timp pe platformele de socializare.
Nuanțele vibrante, desenele artistice și nuanțele de culoare neașteptate apar în alimentele tradițional neutre și cultivă legături emoționale puternice cu consumatorii, încurajându-i să împărtășească cu ceilalți experiența lor unică de produs pe canalele sociale.